Pages

Disclaimer

Segala post bagi Siri Bufet Ramadhan yang didapati dalam blog ini adalah diperolehi oleh penulis melalui carian di Internet. Penulis tidak mendapat sebarang faedah ataupun imbuhan dari siri tersebut. Usaha penulis adalah semata-mata untuk memudahkan pembaca mencari bufet ramadhan yang murah dengan mudah. Penulis juga tidak pernah mencuba sebarang bufet ramadhan dalam siri tersebut melainkan dinyatakan oleh penulis. Sekian, terima kasih.

StarveBuster tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan selera atau kerosakan deria rasa yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. :-)

p/s: Sumber pendapatan blog ini dijana melalui iklan Nuffnang. Segala ketikan (click) pada iklan tersebut adalah amat dihargai. =)

Featured Post

Creamoji: Milkshake Pudding @ Dadih Hirup

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, hari ini StarveBuster nak promote bisnes member. sekarang nih  dah jadi trend kot buat da...

Tuesday, May 6, 2014

Change your coffee....

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

setelah hampir setahun membisu, hari ini aku nak cerita pasal kopi. aku kategorikan diri aku sebagai "social coffee drinker". aku reka je kot term nih. tak tau la ade coffeeright ke tak. hehehe. maknanya nak kata, aku lebih prefer milo or nescafe berbanding kopi. 


kopi yang aku suka pun Kopi Tenom. kalau outstation ke Sabah mesti aku beli la smpi 3-4 bungkus. semenjak dua menjak nih pula dah pandai lepak Starbucks. tapi tak la selalu. 2-3 bulan sekali kot. mahal kot kopi2 kat situ. hehehe. tgk selera la. kalau tetibe tekak ni rasa nak dibasahi dengan kopi mahal aku gi la lepak Starbucks. hahahah

dipendekkan cerita, aku jumpa sorang senior baru2 nih. dia bawak satu brand coffee dari Kanada. bagi aku produk nih produk baru jugak la sbb aku tak pernah dengar pun sebelum ni. masa lepak tu dia bagi aku sample produk test minum kat kedai mamak tu terus. hirupan pertama je aku dah jatuh cinta. aku bukan nak exaggerate lebih2 beb. mmg KELAS rasa kopi dia. yg aku test hari tu Cafe Mocha. terbaik!! aku berani cakap better than Starbucks but the price is much much more cheaper.



well, kredibiliti aku mungkin boleh dipersoalkan sebab aku kan "social coffee drinker" je. tapi senior aku nih cakap, Certified Coffee Taster (seriusly aku tak tau pun ade jawatan mcm nih. heaven!!) pun akui rasa kopi nih mmg ada kelas tersendiri. kalau korang tak caya, boleh contact aku and kita buat coffee tasting party. in fact, aku cabar hantu and peminat2 Starbucks untuk mai rasa kopi nih. Organo Gold. jangan risau, brand nih mmg ade Sijil Halal yang dikeluarkan JAKIM dan bermacam2 sijil lagi.


at the end of the day, aku terus angkat dua kotak ngan dia (Cafe Late and Black Coffee) and sign up untuk jadi ahli. YE BETUL! selain dpt minum kopi yang terbaik, dia jugak bagi aku peluang untuk buat bisnes. aku dah banyak tolak peluang bisnes sblm nih tapi aku terbuke hati nak join yang nih sbb mudah. ko jual kopi je kot. klu ko tak nak jual, ko minum la sendiri. tak gitu? heheheh tapi ada org penah cakap
a cup of coffee shared with a friend is happiness tasted and time well spent.
(what ever that meant..uhuhu)

as a start, aku tukar brand kopi aku. dari Nescafe, Starbucks, Kopi Tenom kepada Organo Gold. wife aku pun suka. siap tolong promote kat opis and dapat order lagi. hehehe.

untuk maklumat lanjut tentang product line up dan sebagainya, boleh contact aku direct melalui whatsapp 012-3944074 atau email nirelwof@gmail.com. Boleh jugak browse through my personalised website http://akhbarino.myorganogold.com/

p/s: kopi nih ade GANODERMA. nanti aku citer. hehehe.


thank you for reading.


"Life starts after coffee"

No comments:

Post a Comment

What do you think??

Unique visits (Last 7 days)