Pages

Disclaimer

Segala post bagi Siri Bufet Ramadhan yang didapati dalam blog ini adalah diperolehi oleh penulis melalui carian di Internet. Penulis tidak mendapat sebarang faedah ataupun imbuhan dari siri tersebut. Usaha penulis adalah semata-mata untuk memudahkan pembaca mencari bufet ramadhan yang murah dengan mudah. Penulis juga tidak pernah mencuba sebarang bufet ramadhan dalam siri tersebut melainkan dinyatakan oleh penulis. Sekian, terima kasih.

StarveBuster tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan selera atau kerosakan deria rasa yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. :-)

p/s: Sumber pendapatan blog ini dijana melalui iklan Nuffnang. Segala ketikan (click) pada iklan tersebut adalah amat dihargai. =)

Featured Post

Creamoji: Milkshake Pudding @ Dadih Hirup

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, hari ini StarveBuster nak promote bisnes member. sekarang nih  dah jadi trend kot buat da...

Friday, August 31, 2018

Kek Resepi Bonda

aku jenis jarang makan kek...aku tak suka sgt kek yang biasanye jual kat kedai..tak kisah la kedai "Resepi Rahsia", "Kotej Tukang Roti" atau kedai kek lain...sbb selalunya yg kat kedai ni byk krim...aku tak suka krim...kek kegemaran aku adalah yg mak aku buat waktu hari raya..sekarang resepi ni dah jadi resepi adik aku...aku try buat sendiri pun tak berapa jadi...huhuhu

Bahan-bahan:
300g Gula
300g Marjerin (mak aku xbagi tukar ngan butter..jgn derhaka dgn resepi katanya)
6 biji telur (Gred B)
2 sudu teh esen vanilla
2 sudu teh baking powder
300g tepung naik sendiri

1. Mula-mula kita putar dulu gula dan marjerin hingga sebati (adik aku tak bgtau pulak berapa lama nak kene putar..so, agak2 la sendiri)

2. Lepas tu, boleh lah masukkan telur satu per satu.

3. Seterusnya, masukkan pula baking powder.

4. Bila dah kembang/putih/gebu, baru masukkan esen vanila.

5. Kemudian baru masukkan tepung sedikit demi sedikit..jgn tuang semua sekali gus...berterbangan tepung ko nnt..

6. Sebelum bakar, panaskan dulu oven ye...bakar selama 30-40 minit pada suhu 180 darjah celcius.


p/s: xde gambar kek...lupa nak snap...

No comments:

Post a Comment

What do you think??

Unique visits (Last 7 days)